jom join ni..untuk duit percuma

klik untuk menambahkan sumber wang anda

Signup Today in BuxDollar

Wednesday, April 28, 2010

jangan memandang remeh isu pertahanan negara

ermmm...
arini mmng aku x puas ati terutama ngan ahli politik negara kita...
kalo x tau psal is pertahanan jangan sembang mcam ko mantap....

aku bercakap dari kaca mata seorang ANGGOTA TLDM.......
aku x puas ati bila pihak pembangkang menyatakan isu pembelian kapal selam negara adalah pembaziran....

AKU X KISAH KOT KALO AHLI POLITIK NAK KUTUK ATAU MEMBURUKKAN SESAMA SENDIRI...
TAPI JGAN SESEKALI MENGAITKAN ISU PERTAHANAN NEGARA KE DALAM MAINAN POLITIK MEREKA....

AKU RASA RAMAI YANG X SEDAR KOT...
betapa ramai perajurit yang menggadai nyawa mereka untuk menjaga sempadan negara...
korang sedar x...
negara lain sekitar ASI TENGGARA ni memperuntukkan belanjawan yang agak besar berkaitan isu pertahanan negara masing2...

negara kita antara negara yang mempunyai bajet pertahanan TERENDAH TAU...
korang ingat dengan belanjawan yang CIPUT ni kita boleh setanding dengan negara jiran kita iaitu SINGAPURA....
WAKE UP GUYZ...OPEN UP UR EYES.....

mmang negra kita pentingkan pendidikan dan pembangunan ekonomi...
tapi semua ini memerlukan UNSUR KEAMANAN DI DALAM NEGARA...
untuk memastikan wujudnya KEAMANAN...KITA PERLU MEMPUNYAI PASUKAN PERTAHANAN YANG AMPUH DAN BERKEUPAYAAN...

NILAH HAKIKATNYA...DENGAN KEWUJUDAN KAPAL SELAM DALAM ASET TLDM...
INI AKAN MEWUJUDKAN UNSUR DETERRENCE yang menjamin keamanan negara dari ancaman anasir2 luar......

x wujud isu pembaziran sebenarnya dalam meningkatkan sistem pertahanan negara kita....
JANGAN SUDAH TERHANTUK BARU TERGADAH....


p/s : aku x sokong mana2 parti politik.....

-xoxo-
i noe u luv me

1 comment:

Mindbreaking said...

beli kapal selam pun org Malaysia pertikaikan, diaorang masih x tau kpentingan pertahanan negara...

Post a Comment