jom join ni..untuk duit percuma

klik untuk menambahkan sumber wang anda

Signup Today in BuxDollar

Friday, April 23, 2010

cerita seram minggu ini

em memandangkan hari ni adalah hari jumaat..
so aku da tetapkan setiap ari jumaat malam sab2 adalah malm koleksi kisah seram aku..
uhuhhu...

untuk minggu ini aku akan ceritakan kisah aku ketika darjah 1 dahulu..
bak kata orang bru msuk skolah rendah..
untuk makluman korang famili aku dlu tggal kat pahang..
di suatu kawasan bernama KUALA GANDAH..

kualagandah

tempat aku tinggal ni adalah kawasan yang sgat terpencil..
18 km utk ke pekan terdekat...
n 7 km ke perkampungan terdekat..
rumah aku dlu terletak di RIZAB KRAU...
maklum r ayah aku keje PERHILITAN..
nak dijadikan cerita aku ngan ayah aku bru blik dari pasar mlam di pekan Lanchang pada hari jumaat..
kalo x silap wk2 tu dalam pkul 9 mlam kot..
aku g psar mlam naik motor ayah aku iaitu honda Fame yang menjadi kegilaan aku dahulu..
sampai jahanam kot motor orang tua 2 aku kejekan..
uhhuhu..

berbalik pada cerita aku..
selepas melepasi kampung SOKMIK...( kampung terdekat )
aku n ayah aku terpaksa menepuhi jalan merah..
em da r xda lampu jalan..
7 km nak menempuh smpai ke rumah..
keliling ni hutan tebal..
pokok tualang yang orang kata ada pontianak ada bnyak kot..

aku msa 2 kecik x pk apa...
yang aku ingat mlam 2 memanga aku tgok ayah aku berpeluh2...
bila kitaorang melepasi perkuburan orang asli..
aku dapat merasakan motor ayah aku bergerak perkahan..
padahal ayah aku da pulas throttle hbis kot...

aku tnya ayah aku..
"kenapa slow sgat ni ayah"
ayah aku hnya senyap n mata dia meliar je...
macam mencari sesuatu...

tiba2 je motor ayah aku TERMATI...
N LAMPU DEPAN PUN TERPADAM...
nasib baik ada torchlight ( mmng kebiasaan orang kt tmpat aku dlu wat torchlight kalo kuar mlam)...
tengah2 aku menyuluh guna torchlight..


tiba2 je....
aku nmpak sa2 lembaga putih di tepi jalan....
lembaga tu berwarna putih n mempunyai rambut yang pnjang..
aku tnya ayah aku..
" sapa 2 ayah?"
ayah aku trus 2tup mlut aku..
n mulut dia terkumat-kamit...

aku pelik....
knapa ayah aku wat cam2..
xpernah kot dia cam2...
bnda 2 bergerak dari perkampungan orang asli ( suku jakun)
ke perkuburan orang asli...
seingat aku..
aku hnya nmpak rambut n baju dia je...
muka x nmpak....
serba putih...

benda 2 bergerak perlahan...
ke arah kubur...
selepas bnda 2 hilang dari pandangan..
ayah aku cuba start moto...
nasib baik elok..
n trus bergerak ke umah kami..

yang aku ingat ayah aku bagi minum air tawar..
dia kata nk jaga semangat aku..
bila aku tnya ayah aku..
apa bnda 2..
ayah aku ckap 2 SETAN..
tapi aku ada tnya orang asli kt area umah aku..
diaorang ckap 2 adalah LANGSUIR...
EMM..
bila aku ingat blik sumpah menakutkan..
nasib baik time 2 aku bodo lgi..
kalo x muh terberak aku...
hurmmm..

p/s : minggu dpan cite pengalaman aku n kawan aku tggu durian..cuak beb...


-xoxo-
i noe u luv me

No comments:

Post a Comment