jom join ni..untuk duit percuma

klik untuk menambahkan sumber wang anda

Signup Today in BuxDollar

Wednesday, April 21, 2010

3 sebab kenapa korang patut bersyukur dapat makan malam...

em alhamdulillah...
dpat gak aku mengisi perut aku ni ngan mkanan pada mlam ni..
da 3 mlam kot aku x dinner..
suma gara2 sibuk nk exam...

emm..
tapi bila aku renungkan balik..
betapa bertuahnya aku..sbab dapat mkan malam ngan berlaukkan ayam panggang n syur sawi...
perghh...menjilat jari gua ckap sam lu orang..
huhuhuuhhu

korang renungkan r knapa kita ptut bersyukur sbab dpat mkan malam :

1..korang tgok orang miskin yg kt negara ni r... yg msuk rancangn kt tv3 tu...program bersamamu kot ( aku da lama x tgok tv) kesian duh..kais pagi mkan tgah harii..mmng susah r..kalo kita nasi berlaukkan ayam goreng or watever..diaorang pucuk ubi berlaukkan nasi..betapa nikmatnya dapat nasi tau bagi diaorng..

2.. orang2 susah kt afrika 2...kesian gila. da r negara 2 miskin.. duk kt kawasan yang kering...sumber mkanan pun kurang...pergh nk leleh air mata gua tgok diaorang..ya r..korang byangkan kt Nat Geo kuar cite mcam mna diaorang berusaha nk dpatkan makanan smpai sanggup berbunuhan sesama sendiri..tapi kita kat Malaysia lain..kita berbunuhan ngan melantak sampai membazir...hurmmm
3... mangsa gempa bumi Haiti nuhh..korang tau x..diaorang punya desperate nk mkan smpai mkan rumput korang tau x..korang byangkan..da mcam lembu kot diaorang smpai nk alas perut mkan rumput..kita kat malaysia pula x hbis komplain mkan x sedap r.. x menarik r..aduihh..x fham aku


em 2 r korang suma..renungkan r k..aku bkan apa..kadang fed up kot tgok orang yang x reti bersyukur ngan rezeki yang ada..n meh r kita ringankn tgan ni wat sedekah..kat fakir miskin..korang byangkan r kalo family korang dlam 3 golongan di atas ni..sayu bro....

p/s : apapun aku sgat kenyang mlam ni..bleh r pulun study...uhhuhu

-xoxo-
i noe u luv me

No comments:

Post a Comment