jom join ni..untuk duit percuma

klik untuk menambahkan sumber wang anda

Signup Today in BuxDollar

Tuesday, May 4, 2010

penangan cinta si minah indon

huh...
lepas sa2 isu..sa2 isu lagi yang aku nk ungkitkan mengenai permasalahan masyarakat sekeliling kita....
topik pada hari ini adalah mengenai kisah

Ayah angau pucuk muda...

yang aku petik dari harian metro...

emmm...terkejut gak aku bila baca berita ni tadii...
korang byangkan lelaki yang da berumur 60 tahun..yang da ada cucu sanggup melarikan diri ke Indonesia semata-mata mengikuti kekasih hatinya iaitu seorang indon....

yang aku marah.lelaki tersebut sebab dia siap antar sms kt kuarga dia ckap jgan CARI DIA LAGI....
n siap ckap dia da NEKAD NAK SEHIDUP SEMATI NGAN MINAH INDON 2....

x ke pelik n kurang bijak tindakan seorang lelaki yang boleh digelar ATUK..
yang menjadi kemusykilan aku skunk ni...
kenapa lelaki tersebut x minx IZIN FAMILY DIA nak pasang sa2 lagi kalo da kemaruk sangat nk berkawin sa2 lagi.....
n kalo kot ya pun nak kawen ngan minah indon 2...knapa dia bernekad nak blik INDON ngan minah 2 n naik bot lak 2...mcam nk meyeludup masuk ke INDON je..hurmmmm..musykil aku...

tpi 2 bukan main point aku kupas isu ni sebenarnya..
yang aku nk tekankan kt cni adalah...
kita ni semakin hari semakin besar dan semakin pandai..
so buat la sesuatu keputusan ngan berfikir dahulu n tnya pendapat orang lain...

n kalo kot ya pun da x than nk kawen sa2 lagi..knapa x gunakan cara y BETUL...
smpai sanggup melarikan diri ke INDON yang mna bagi aku adalah tindakan kurang bijak sehingga menyusahk n orang lain...

dan yang aku paling bengang apabila dia suh anak2 dia jgan cari dia lagi..bagi aku, x kisah sejahat mana atau sebenci mna korang ngan famili korang..jangan putuskan hubungan kekeluargaan tersebut.sbab mereka la orang yang pling rpat dngan anda....

renungkan r kwanku..

Ayah angau pucuk muda

p/s : ini pengajaran utk golongan laki yang bkal jadi bapa....

-xoxo-
i noe u luv me

No comments:

Post a Comment